avatar Ten blog rowerowy prowadzi JotBeee z miasteczka Lelów. Mam przejechane 50788.87 kilometrów w tym 1894.69 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.70 km/h i się wcale nie chwalę. Mój rekord dzienny to 278 km 23 lipca 2017 r.

rok 2023

Kalorie: 865 kcal

go home

Piątek, 31 lipca 2015 · dodano: 01.08.2015 | Komentarze 0

Auto odstawione do naprawy, czekam dwa miesiące :) i mogę ostro ruszyć do domu. Jest zimno i odczuwa się dużą wilgotność w powietrzu, pędzę więc ostro do domu. Fotek i tak nie będzie, kamerka się rozładowała. W zasadzie brak wiatru , CUD!, pozwala normalnie jechać i się sensownie rozpędzić nawet na płaskim. Jedzie się napawdę doskonale. Cały czas też kontempluję zakup nowego siodełka, prawdopodobnie ono jest przyczyną moich ostatnich problemów rowerowych ;)

W domu szczęśliwie wskakuję pod prysznic, potem zimne piwo i można uznać kolejny rowerowy dzień za udany. AMEN.
Kategoria do 30 km

Podjazdy: 91 m
Kalorie: 643 kcal

Częstochowska 113 Masa Krytyczna

Piątek, 31 lipca 2015 · dodano: 01.08.2015 | Komentarze 0

Załatwiam dwie sprawy naraz, Masę i auto do naprawy. Parkuję obok Billi, czekam w kolejce do WC /ciekawa historia z rodzinami wielodzietnymi/, ruszam obok Ratusza. Potem Masa, fotki z automatu, z których chcę zrobić poklatkowy film, szprychówki, z powrotem do auta. Przy okazji, gubię 20 zł, kamera się rozładowała i już dzisiaj nie będzie fotek, robi się zimno, już jest 17'C, a ja nie mam nic ciepłego ze sobą, cudnie :)

szprychówka

widok na Plac i Jasną Górę

Jasna Góra

przed rozpoczęciem 113 - tej Masy

byłem, byłem :)

fotka z przejazdu, ładna :)

Podjazdy:231 m
Kalorie: 1349 kcal

Mzurów i Tomiszowice

Czwartek, 30 lipca 2015 · dodano: 01.08.2015 | Komentarze 0

Sporo przerwy od ostatniego wyjazdu - Orbity, bo i czasu mało i warunki kiepskie, cały czas ten okropny wiatr. Już wolałem ten gorąc we Francji. Tyłek odpoczął po Orbicie i pora się gdzieś ruszyć, wybieram robioną wiele razy trasę przez Bystrzanowice do Niegowy i przez Tomiszowice do Lelowa. Krótka, za to wymagająca trasa, choć za krótka żeby się zmęczyć. Świetne słońce pozwala na kilka fajnych fotek.

Trasa na endomondo

Kalorie: 6500 kcal

Mini Orbita 2015

Sobota, 25 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 1

Do Altany dotarłem 10 minut przed wyjazdem do Kamyka, nie było więc za dużo czasu. Jednak zdążyłem zrobić parę fotek, mam nadzieję, że są udane. Krystianowi podałem kask i ruszamy. Jazda do Kamyka spokojna, choć mamy tu zbyt dużo czasu, którego mi brakowało w Cz-wie. Ruszamy, od najwyższych numerów, w tym roku mój to 23.

W Kościelcu łapę czerwone światło i dogania mnie kolejna grupa. W Mstowie mylę drogę i znowu tracę nieco czasu. Pierwszy dłuższy postój w Leśnym, uzupełniam płyny na zapas, w końcu trzeba mieć picie na wiele kilometrów, a nie wiadomo gdzie będzie szansa na kolejne zakupy /w Poraju, gdzie spotykamy kobietę - dziwoląga z Będzina, i nic więcej nie napiszę, po co głupiej babie robić reklamę/. Od Leśnego jedziemy razem z Krystianem, który mnie dogonił. Kondycja świetna i tylko psychika słabo akceptuje powtarzanie kołeczek, chyba jednak wolę duże kółko i cały czas nową drogę.

Pierwsza setka przeszła mi bardzo łatwo. Postój w Kamyku i wreszcie, po 112 km /dlaczego dopiero teraz??/ dostajemy batony, kanapkę, banana, kawę. Obżarłem się i nieco przymuliłem, niepotrzebnie. Ruszamy z Krystianem dalej, szybko mylimy drogę i znowu mamy kilka dodatkowych kilometrów, tylko po co. Od Kościelca zaczyna padać, sprawdzam meteo i widać, że będzie wkrótce lało. Fakt, w Mstowie /znowu mylimy drogę/ leje porządnie, po raz kolejny zmieniamy ubrania. Zakładam kurtkę na mokre ubranie, co nie jest  dobrym pomysłem. Robi się mokro, zimno /i do domu daleko :)/ i tyłek coraz bardziej szczypie. W Srocku się odłączam...Krystan jedzie dalej.

I tak muszę jeszcze kręcić kilkanaście kilometrów do Cz-wy obok Altanu po samochód. Po drodze w mieście pełno imprezowiczów. O 2.30 ruszam zapakowany do domu, jedzie mi się źle, pada, oczka mi się zamykają. Trzeba uważać. Kiedy jestem w domu wskakuję radośnie do łóżka, pora spać. Lepszy wynik na Orbicie lub poprawienie życiówki  - 264 km, musi poczekać na lepsze czasy. Chyba kupię też nowe siodełko :)

Planowałem przejechać conajmniej 200 km. I tu co do mojego wyniku, otóż jest taki sobie. Miało być o wiele lepiej, ale w Mstowie dolało nas z Krystianem porządnie i druga ważniejsza sprawa, moje siedzenie nie dawało mi siedzieć. Odparzyłem tyłek czy co. Coś jest nie tak, może siodełko, może jego ustawienie, nie wiem. Muszę coś z tym zrobić, bo nigdy nie przekroczę kolejny raz 200 km. Tak więc w Srocku odłączyłem od Krystiana.

Dzięki Krzara, jesteś WIELKI!!!

świetna fotka Marka Podgórskiego, podjazd w Małusach

Cz-wa i Krystian

Krzara i Orbitowicze

Orbitowicze

Krystian i ja :)

w tle plakat Orbity

startówka nr 23

zamknięty przejazd w Poraju

auto upierdliwej baby z Będzina w lewym rogu

Trasa w Endomondo
Kategoria Orbity CFR, > 100 km

Podjazdy:548 m
Kalorie: 4285 kcal

spotkanie przed Mini Orbitą

Środa, 22 lipca 2015 · dodano: 23.07.2015 | Komentarze 0

Wyjazd do Częstochowy z Krystianem na spotkanie organizacyjne przed sobotnią Mini Orbitą organizowaną przez CFR i firmowane przez Krzarę. Ekstremalnie wysoka temperatura 35'C w momencie wyjazdu, na szczęście wiatr i lasy po drodze pozwalały nieco odetchnąć. Do Piasku kręciłem bardzo mocno, potem jazda z Krystianem już spacerowa tak, że w Altanie Żywiec byliśmy o 18.40 Ciekawą nowością były startówki rozróżniające kolorami ranking kolarza: czerwony: dystans dniowy ponad 500 km, czarny: kolejny udział w Orbicie, zielony: startujący pierwszy raz.

Spotkanie z tradycyjnym przebiegiem zakończyłem o 20.30, jeszcze do Srocka było dość widno. Pierwszy postój w Olsztynie na Rynku, żeby pozwolić mocno cierpiącemu siedzeniu. Pod parasolami pełno ludzi, co nie dziwi przy temperaturze 25'C. Cały czas uzupełniam płyny, endomondo pokazało 6,57 l. Ponieważ ciężo mi usiedzieć jadę odcinkami na wyprostowanych nogach. Za Janowem jest już całiem ciemno ale nadał bardzo ciepło. Nad głową gwiaździste niebo i przelatujące od czasu do czasu samoloty. Po prostu fantastycznie. Dobrze, że nie uległem podszeptom, żeby jechać samochodem :) W domu zameldowałem się o 22.40 Prysznic, karton zimnego soku pomidorowego i do łóżka.

P.S. Znowu endomondo podaje inny dystans, muszę coś z tym zrobić...

Kategoria > 100 km

Podjazdy:516 m
Kalorie: 3201 kcal

do Myszkowa

Niedziela, 19 lipca 2015 · dodano: 20.07.2015 | Komentarze 0

Za tydzień Orbita organizowana przez Krzarę i pora nieco jeszcze potrenować. W niedzielny poranek po kawie ruszam na Niegowę, potem Kotowice i Myszków przez Żarki. W drodze powrotnej przed Żarkami spotykam klub M2 z Myszkowa. W Złotym Potoku wpadam na Groblę, gdzie bawi się i konsumuje masa ludzi. Powrót zza granicy do Polski widoczny od razu: trąbiący bez sensu kierowcy, a to w terenie zabudowanym w Żarkach /wierny w drodze do kościoła na mszę/ a to na drodze w lesie potockim przy podwójnej ciągłej i mojej prędkości ok. 40 km/h starszy kierowca skody o rejestracji SO ****. Wyczuwalna w powietrzu jakaś nerwowość...

Kondycja OK, kręci się spoko, tylko duży upał powoduje spore pragnienie. Zimne napoje w Żarkach szybko stawiają na nogi. Jeszcze w Staromieściu mijam Mateusza z Koniecpola jadącego z kolegą.

renesans w Mirowie

początek nowej ścieżki rowerowej, do Żarek

ruiny starego kościoła

autoportret w szybie wystawowej w Myszkowie

ekipa M2 z Myszkowa

prezes ekipy M2 z Myszkowa

lato w pełni nad Amerykanem w Złotym Potoku

temp max 34,2'C

vmax 61,43 km/h

remont mostu w Bystrzanowicach

zasłużona wielka i zimna nagroda na koniec wyjazdu

wyjazd na endomondo

Podjazdy:446 m
Kalorie: 1216 kcal

Tour de France, etap V

Wtorek, 14 lipca 2015 · dodano: 20.07.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj powtarzam wschodnią pętlę wokół Sigoules, czyli najpierw Pomport, potem Monbazillac i obowiązkowo okolice zamku, Ribagnac, Sadillac, Singleyrac. Na więcej nie ma czasu, bo wieczorem czeka nas uroczysta kolacja w domu Michele.

ośrodek wypoczynkowy w Pomport

kolejny raz w moim tegorocznym Tour wizyta obok zamku w Monbazillac

sztuka ogrodnicza

Ribagnac

pomnik ku czci okolicznych mieszkańców poległych w I wojnie światowej

Sadillac

jest naprawdę gorąco, ok. 35'C w tym momencie

kolacja u francuskich przyjaciół

Atlantyk, nieopodal Arcachon

Podjazdy:360 m
Kalorie: 1492 kcal

Tour de France, etap IV

Poniedziałek, 13 lipca 2015 · dodano: 20.07.2015 | Komentarze 0

Tym razem jazda poranna po francuskim śniadanku, czyli kawie, croisancie, bagietce i dżemikach własnej produkcji. O dziwo można się do takich śniadanek przyzwyczaić. Wzbogaciłem je tylko mleczkiem na ciepło z musli i dmuchanymi ziarnami gryki.

A trasa wiodła na Puyguilhem /adres Christiana/, Lestang, Fonroque, Eymet, La Tuiliere, Singleyrac, Flaugeac, Foncaussade. Trasa i krajobrazy podobne jak wcześniej, czyli wymagające pogórki, jak na Jurze. Czuułem się więc jak u siebie.

miejscowe kolarki z Thenac, były nieco zaskoczone obcokrajowcem mówiącym po francusku :)

Puyguilhem, miejsce zamieszkania Christiana

Eymet

Flaugeac

boulangerie i patisserie, czyli piekarnia i cukiernia w jednym

fryzjer męski - damski - dziecięcy

Podjazdy:274 m
Kalorie: 1035 kcal

Tour de France, etap III

Niedziela, 12 lipca 2015 · dodano: 20.07.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj zwiedzaliśmy zamek w Beynac, przepiękną wioskę La Roque Gaeac, Muzeum Prehistorii w Lez Eyzies de Tayac.
Kolejny etap Tour i staram się robić coraz dłuższe trasy, ale mam czas tylko wieczorem i najwcześniej od 20. Trasa wiedzie przez Pomport, Monbazillac /i obowiązkowo obok zamku/ i Flaugeac. Nadal jest bardzo gorąco, w tej chwili we Francji jest fala upałów. Na szczęście wieje wiaterek i ma mnie co chłodzić.

Pomport, miejsce fajnej imprezy w 2004, dzisiaj w stroju grupowym JGR

bule, czyli narodowa gra we Francji

w zasadzie w każdej miejscowości w weekend spotykają i bawią się Fracuzi, sprzyja klimat, ciemno się robi o 22.30

u nas już ciemno i zimno, a tutaj jasno i gorąco :)

bardzo ostry zjazd, szybki :)

Monbazillac, miejsce słynnych winnic i jeszcze bardziej słynnego zamku

j.w.

i kolejna feta, tym razem w Monbazillac

merostwo w Monbazillac

piękny zamek w Monbazillac, mam szczęcie być tu trzeci raz :)

Podjazdy:206 m
Kalorie: 1583 kcal

Tour de France, etap II

Sobota, 11 lipca 2015 · dodano: 20.07.2015 | Komentarze 2

Tour de France, etap II.

Wyjazd do Fonroque w kierunku Eymet. Ruszyłem stosunkowo późno /o 21/ i nie było zbyt dużo czasu, choć widno jest do 22. A dzisiaj zwiedzaliśmy zamki w Biron i Castelnaud oraz bastide Domme.

Starałem się lepiej poznać rowerek, a potem co nieco wyregulować. Krajobraz silnie pagórkowaty, podobny do okolic Zdowa czy Gorzkowa na Jurze. Tak więc jazda wyglądała tak: podjazd, zjazd w dół, podjazd, zjazd w dół, ... A wokół winnice, pola słoneczników, skoszone pola pszenicy, łaty lasów, w powietrzu duże ptaki drapieżne, każdy na swoim terenie. Zwierząt lądowych nie zauważyłem.

jedno z wielu pól kukurydzy, czyli mais po francusku

jedna z wielu reklam chateau /po francusku zamek, ale też miejsce produkcji wina/